Your address will show here +12 34 56 78
Guncel Atolyeler

Pınar Yılmaz Temel Oyunculuk Atölyesi

Keşif Süreci: “Neden Oynuyorum? Nasıl Oynuyorum?”

İki etaptan oluşan atölye sürecinin ilk üç aylık aşaması bedensellik ve oyuncu benliğine odaklanıyor. Oyuncunun neden ve nasıl oynadığına yönelik bir araştırma ve keşif süreci eşliğinde temel hedefimiz, karma etütlerle oyuncu bedenselliğini, imajinasyonu ve projeksiyonu derinleştirmek ve güçlendirmek. Bu doğrultuda bireysel potansiyelimizi, zenginliklerimizi ve zayıf yönlerimizi keşfetmek; kendimize has bir algı ve yaratım süreci geliştirmek; oyunculuk enerjimizi, yönelimimizi ve estetiğimizi kuvvetlendirmek süreci boyutlandıran temel dinamikler olacak.

Süreç sonunda belirlenen deneyimler/çalışmalar yaratma cesaretimizi tetiklemek üzere birer tasarım parçası olarak paylaşılacak.

Süreç Çalışmaları

Kondisyon/Denetim/Enerji

-Isınma ve bedensel farkındalık. Bedeni tanıma, açma, güçlendirme, esnetme.
-Beden, nefes, enerji, ses, devinim, hareket.
-Sıfırlanma, dikkat, konsantrasyon, farkındalık, ritim, anındalık, kendiliğindenlik, etki-tepki, sezgi, jestler, gözlem, koordinasyon, projeksiyon.
-Güven egzersizleri.
-Ortak alan, grup tansiyonu, kolektif enerji ve ritim.
-Postür & Bedensel rezonans.
Teknik/Estetik
-Bedensel merkez.
-Hareket nitelikleri.
-Beden, uzam, zaman, oyun alanı: ilişkiler, etkileşim.
-Samimiyet, teslimiyet, dürüstlük, projeksiyon.
-Benlik Antropolojisi: Fiziksel benlik, duyusal benlik, duygusal benlik, zihinsel benlik, organik benlik.
-Form ve canlılık.
-Organik eylem.
İmajinasyon
-Bedensel olanaklar, yaratıcı (sanatsal) ifade, başkalaşmak.
Keşifler/Sürprizler
-Deneyim, açıklık, özgünlük, biriciklik, canlılık.
Tasarım
-Form, yaklaşımlar, seçimler, sınırlar, kesinlik, kararlılık, ilişkiler bütünü, kompozisyon, yolculuk.

Süreç Okumaları
▪ Görme Biçimleri, John Berger
▪ Yaratma Cesareti, Rollo May
▪ Görünmez Oyuncu, Yoshi Oida

Süreç Hakkında
▪ Aşamalı/birikimli yapı doğrultusunda çalışmalar süreklilik gerektirir.
▪ Süreç haftada 1 gün 4 saatlik çalışmalarla 3 ayda tamamlanır.
▪ Çalışmalar rahat, sade giysiler, spor ayakkabı ve mat ile alınır.

Birliktelik Süreci: “Ben ve O”

İkinci üç aylık süreçte ise, rol yaratımı ve sahne çalışmasına odaklanacağız. Oyun içindeki rol ile karşılaşma, rolü algılama ve inşa etme süreçlerini, dramaturjik ve duygudaşlık (empati) düzlemlerinde çözümleme (yargısız analiz) ve yeniden yaratma (özgünleştirme) pratikleriyle biçimlendireceğiz. Süreç, oyunculuğumuza dair ilk etapta keşfettiğimiz NEDEN ve NASIL’larımızın takibiyle rol yaratma tekniklerini kendi estetiğimizce biricikleştirmek yönünde ivmelenecek.

Süreç sonunda belirlenen sahneler birer tasarım parçası olarak paylaşılacak ve yetkinleştirilen tasarımlar ESA bünyesinde değerlendirilecek.

Süreç Okumaları
▪ Aktörlük Sanatı, Stella Adler
▪ Rol Yapmayın Lütfen, Eric Morris-Joan Hotchkis
▪ Dramaturji Çalışması, David Ball
▪ Oyuncuya: Oyunculuk Tekniği Üzerine, Michael Chekhov
▪ Oyuncunun Oyunları, Yoshi Oida
▪ Boş Alan, Peter Brook
▪ Açık Kapı, Peter Brook

Süreç Hakkında
▪ Aşamalı/birikimli yapı doğrultusunda çalışmalar süreklilik gerektirir.
▪ Süreç haftada 1 gün 4 saatlik çalışmalarla 3 ayda tamamlanır.
▪ Çalışmalar rahat, sade giysiler, spor ayakkabı ve mat ile alınır.

Pınar Yılmaz

1982 yılında Van’da doğdu. 2000 yılında ilk (ve tek) kitabı Yereboz yayımlandı. 2000-2005 yılları arasında çeşitli yazıları Uç, Öteki-siz, Rüzgar ve Kültablo gibi edebiyat dergilerinde yayımlandı.

Amerikan Edebiyatı üzerine tamamladığı lisans çalışması sırasında (2001-2005) Ege Üniversitesi Tiyatro Topluluğu’nda yer aldı. Ardından Studio Oyuncuları’nda Şahika Tekand yürütücülüğünde oyunculuk eğitimi aldı. Sonrasında Essex Üniversitesi East 15 Acting School’da (İngiltere) Shakespeare, Adaptasyon, Biyomekanik Oyunculuk ve Doğaçlama ve Buluş modüllerini alarak Tiyatro Yönetmenliği üzerine master çalışmasını tamamladı. Bu süreçte Gitis Üniversitesi’nde (Russian Institute of Theatre Arts) (Rusya) Natalia Zvereva, Nikolai Karpov ve Zakirov Aydar yürütücülüklerinde Stanislavski ve Meyerhold oyunculuk yöntemleri ve hareket üzerine çalıştı.

Türkiye’ye döndüğünde Maltepe Üniversitesi Sahne Sanatları Bölümü’nde üç yıl boyunca oyunculuk, sahneleme, kuram, metin çözümleme ve dramaturji dersleri verdi; Bölüm oyunlarında reji danışmanlığı yaptı. Çeşitli oyun eleştirileri, festival, proje-gözlem ve röportaj yazıları TEB Oyun, Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölüm Dergisi ve Kadmos Report’ta yayımlandı.

2007 yılında Türkiye tiyatro öğrencilerini temsilen; 2017 yılında da teatral çalışmalarının sunumunu yapmak üzere Epidaurus Tiyatro Festivali’ne (Yunanistan) katıldı.

2012 yılında Kadmos Projesi (Uluslararası Genç Sanatçılar Buluşması) kapsamında; 2015 yılında da gözlemci olarak Avignon Tiyatro Festivali’ne (Fransa) katıldı.

2013 yılında üç tragedyanın kolajı olan (Bakkhalar, Medea, Kral Oidipus) ilk bağımsız projesi Sürgün’ü tamamladı ve oyun başta İstanbul olmak üzere Türkiye’nin çeşitli tiyatro festivallerinde sahnelendi.
2005 yılından bu yana aralıklarla çocuklarla tiyatro çalışmaları yürütmekte; çeşitli projelerde oyunculuk ve reji-dramaturji danışmanlığı yapmaktadır.

2010 yılından bu yana oyuncu benliğine yönelik “Neden Oynuyorum? Nasıl Oynuyorum?”, doğalcı rol ve sahne çalışmasına yönelik “Ben ve O” ve kavramsal ve soyut tasarımlamayla biçimlenen “başka türlü oynamaya” yönelik “Oyunculuk ve Barış” atölye çalışmalarını yürütmektedir. “Oyunculuk ve Barış” atölyesini 2018 Temmuz ayından itibaren ESA üyeleri ile sürdürmektedir.

2017’den bu yana İzmir’de yaşamakta ve Dokuz Eylül Üniversitesi Sahne Sanatları Bölümü’nde doktora yapmaktadır.

BİZE ULAŞIN
EĞİTMEN

Pınar Yılmaz

SÜRE

12 hafta

TARİHLER

30 Mart 2019 - 15 Haziran 2019
Her Cumartesi 12.00 - 16.00

BİLGİ, KAYIT

0545 583 1777 / 0505 968 0733