Your address will show here +12 34 56 78
Gecmis Oyunlar

Venedik Taciri

Günümüzde artık tüm ilişkilerin amansız bir ezen-ezilen ilişkisine dayanması bizim bu oyunu sahnelemeye karar verişimizdeki çıkış noktamızdı. Paranın insanların dini haline geldiği yirmi birinci yüzyılda ırkı, dini, sınıfı ne olursa olsun gücü elinde bulunduranın karşısındakini ezdiği hatta canına kastettiği su götürmez bir gerçek. İnsan eliyle adalet adına yarattığımız hukukun sözde ‘tarafsızlığı’ sayesinde egemen sınıfın çıkarına uyacak kılıfların daima bulunduğunu veya tekrar yaratıldığını görüyoruz her defasında.

 

Önemli olan nokta Venedik Taciri’nde roller artık değişse de bu oyunun her zaman oynanmaya devam ettiği ve var olan düzen araçlarını her geçen gün sağlamlaştırdıkça terazinin boş kefelerinden birinin daima ağır basacağıdır.

 

“Eğer adaletin katı denkliklerinde (göze göz, dişe diş) yaratıcı bir biçimde kısa devre yaratılabiliyorsa, bunun bazıları için son derece iyi olduğu iddia edilebilir. İktidara sahip olanlar zaman zaman kesin adalet olmaksızın idare edebilirler çünkü her şeyden önce oyunun kurallarını koyanlar onlardır.”
Terry Eagleton

 

Roman

William Shakespeare

 

Proje Sorumlusu

Edip Deder

 

Reji ve Dramaturji

Ali Ersan Karadeniz, Eda Dinler, Edip Deder, Erhan Bolatoğlu, Kerem Özten, Mustafa Sırkıntı, Neslihan Köroğlu, Tanıl Levent

 

Dekor

Edip Deder, Harun Güven, Kerem Özten, Soner Şeneken

 

Kostüm

Kerem Demirtaş, Merve Güner, Mustafa Sırkıntı

 

Aksesuar

Harun Güven, Tanıl Levent

 

Işık

Gülhan Otur

 

Özgün Müzik

Onur Uygun

 

Oyuncu Kadrosu

Ali Ersan Karadeniz
Kerem Demirtaş
Soner Şeneken
Erhan Bolatoğlu
Tanıl Levent
Neslihan Köroğlu
Eda Dinler
Harun Güven
Yücel Kızılöz
Merve Güner
İlknur Yıldız
Açelya Uçan
Edip Deder
Kerem Özten
Mustafa Sırkıntı

 

Desteklerinden dolayı Nursun Karaburun, Egemen Şehitoğlu, Erim Kırca ve Berkin Yönter’e teşekkür ederiz.

 

Venedik Taciri projesi, mezun üyelerin yapılandırılmasında ikinci adım olarak değerlendirilebilir. Bu konudaki ilk somut girişim olan İki Kişilik Hırgür projesinde olduğu gibi, Venedik Taciri projesinde de ana sorumluluklar mezun ve mezuniyet aşamasındaki üyelerce paylaşılmıştır. Bununla beraber, tam örgütlü bir mezun tiyatrosuna geçiş döneminin gerektirdiği hassasiyetlerden hareketle, emek yoğunluğunun mezun ve mezuniyet aşamasındaki üyelerce üstlenilmesi kaydıyla eğitim kadrosuyla pratik bağını sürdüren bir çalışma biçimi benimsenmiştir. Bu bakımdan değerlendirecek olursak, Venedik Taciri projesinin Ege Üniversitesi Tiyatro Topluluğu’nun içerisinden doğacak olan mezunlar yapılanmasını kendi örgütlenmesini tamamlama hususunda bir adım daha ileri götürdüğü yorumunda bulunabiliriz.

BİZE ULAŞIN
PRÖMİYER YILI

2007